*Princess Humaira’*

Selasa = Tuesday

Posted on: February 4, 2009

Hari ini adalah hari Selasa yang tak menarik..Kenapela ramai sangat orang yang rapat with saya buat saya menangis, sakit hati, kecil hati, dan segala penyakit hatila. Tension betul. Baru nak merasa keamanan hidup selepas Anticancer Report Paper dah berjaya dihabiskan dan dah di submit pun. Report yang diberi masa 2 bulan untuk disiapkan tetapi saya hanya ada cuti CNY yang hanya seminggu je untuk mula dan menamatkan menaip dan membaca semua research paper. hmmm, ape nak jadila dengan Ainullisa ni. Tetapi alhamdulillah, Allah masih mengasihani, saya berjaya menyiapkan report tersebut. Memang penuh kepala otak selama seminggu dengan anticancer research paper. Paling menarik apabila bersembang dengan rakan se-Uni, hanya anticancer yang saya muntahkan untuk santapan telinga dan pengisian minda diorang.

“Lantakla, seminggu je korang kene bertahan dengan omelan saya about anticancer”

Pagi tadi ada 2 back to back lecture of Drug & Disease III on Adverse Drug Reaction. Saya yang masuk lagi beberapa minit sebelum jam menunjukkan 10.30, terkejut dengan pemandangan lecture hall yang agak kosong. Bukan agak kosong, memang hampir kosong pun. Berapa kerat sahaja batchmates yang wujud dalam lecture hall yang besar tu..bole dikatakan hanya 1/3 daripada class yang hadir. Keresahan telah mula kelihatan di wajah Mr. David, apetah lagi, hari ni, lecture will be delivered by visiting lecturer from Uni of Strathclyde, Prof Brian Furman. Mesti Mr. David menahan malu, melihatkan lecture hall yang kosong. Saya & Iqa yang duduk bersebelahan telah mula mengira2 consequence of this empty hall situation. Biasela, di kala hari submission of aasigment,  majority of my batchmates will escape lectures, completing their work in the e-lab or at home. Tapi lecture tetap diteruskan. Agak bosan sebab monotonous of the speaker made me felt sleepy. Ala, if tak monotonous pun saya memang wajib tidur dalam class. Dahla duduk in the 3rd line from the stage, lagi mau tidur. Tapi hari ni berjaya tak tidur dengan lama sebab takut Prof. marah. Lagipun kenela jaga imej, nanti ape plak Prof ni fikir about Malaysian students. Class berjaya disempurnakan 30 minit lebih awal. Terus sahaja saya & Sara menuju ke lib, nak print anticancer report. aduhai, printer buat hal. Habis telan my credit. Dahla baru je topup printing credit pagi tu sebelum ke kelas Prof. Pukul 2.30 baru report kami selamat dihantar ke Academic Affairs Department. Alhamdulillah. Inilah first time saya betul2 baca all those researchpaper dengan penuh minat. Sara pun berkongsi perasaan yang sama. Kami berdua bersetuju dengan objective assignment ni diberi-melatih kami menulis research paper dengan betul, as a preparation for our final year research project in Strathclyde nanti. Hati puas melihat hasil kerja walaupun minggu sebelum CNY, saya dah bertekad tak nak wat this report. Nak pasrah, give up je. Biar hilang 20%. That was a seriously crazy idea, & im not that type of person. I wont compromise my marks due to my weakness or problem.  Semangat datang kembali cuti CNY hari tu.

Yang tak bestnya hari ni sebab kene lecture with my friend. Penat nangis. Pastu malam, tunggu seorang kawan ni nak chatting kejap  ngan dia, skali dia pergi chatting with orang lain plak. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa…………hari selasa yang best, tapi bile senja melabuhkan tirainya, kesedihan menjelma. Saya tak pernah tahu plak berkawan kene bersyarat.

“If nak kawan dengan saya, awak mesti wat ni, tu, ni, tu…..”

Thanx la, kat kawan yang bagi lecture tadi, baru saya tahu nak berkawan dengan anda, saya perlu melunaskan syarat yang anda beri. Sedih betul. Kenapa, nak bersahabat pun kene bersayarat? Kenapa tak boleh kawan je dengan semua orang? Kenapa? Penat fikir………….Hidup ni penuh dengan syarat kan? Nak masuk SBP, kene jadi top student; nak masuk U, kene dapat pointer bagus; nak dapat scholarship kene result gempak, nak dapat suami soleh kene jadi muslimah solehah, tapi takkan nak berkawan pun ada syarat2nya? Pelik…Tidak mengapela, esok masih ada untuk diteruskan. Kepada sahabat2 yang telah membuat saya menjadi agak bipolar malam ni, terima kasih. Apepun, syukur sebab 2 reports Pharmacy Practice telah berjaya disiapkan, due date Jumaat ni..yeay*** —-wink—-

Esok nak jumpe Praveena, hope my wednesday will be a bright day..hihihi..miss u a lot pravee..

In life, Allah has given 3 timeframes;

YESTERDAY was a history;

TOMORROW is a mystery;

& TODAY is a gift- that’s why it is called present

3 Responses to "Selasa = Tuesday"

bismillah….

salam…
laa pe cite stress2 ni..besela tue ups n downs in life..
but life must go on…
always look on the bright side in every single thing that have happened…

great mind discuss ideas,
average mind discuss event,
small mind discuss people…

insyallah everythings gonna be all right sooner or later….

wassalam,

hadi al-hadi

n one more thing…
things happen for a reason..
so think of it positively…
cuz these experiences taught us how to wake up once we slip or fell down…

Tidak akan beriman sesorang itu tanpa ujian dariNya…
Bersyukurla kerana dipilihNya…
Dan truskan bersyukur..
Kerana masih ramai shbt kita yang diuji dengan ujian yang lebih berat..

N Allah tersangat rindukan suara hambanya merintih mengadu padaNya..
Mungkin sebelum ini kita makin jauh dariNya…
Then dengan ujian yang mendatang,
Kita akan trus mencariNya…
MengenalNya…
Dan mencintaiNya…
Lebih dari cinta manusia,dunia dan seisinya…
Berdoalah semoga diberi kekuatan..

Ana yang dhaif akhlak dan ilmu,
hadi al-hadi

Kak Ainul!
tak tahu pun anda ade blog! teheeee~~
habislah saye stalk nanti =p

x nak update cerite baru??

eh jap tp situasi di ats ni,
saye mcm tahu je…
tak pe kak Ainul
if die x nak kwn kte, org lain ade kan nak jadi kwn kte?
nothing to be worried for….
susah2, kte kan ade tempat mengadu….
lagi best rasenye…
hehehe

xoxo

Leave a comment

February 2009
M T W T F S S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Pages

Blog Stats

  • 1,864 hits